تقویم حجامت سال ۱۳۹۷

راهنمای تقویم:
رنگ قرمز – مهمترین روزهای توصیه شده برای حجامت
رنگ سبز – روزهای مناسب برای حجامت
رنگ آبی – روزهای خاص و ویژه حجامت

 

تقویم حجامت سال 1397
تقویم حجامت سال ۱۳۹۷

 

 

رسول گرامی اسلام ( ص ) می فرمایند:« هر کس روز سه شنبه و ” ایام ۱۷، ۱۹ و ۲۱ ماه قمری ” حجامت کند شفای بیماری یکسال او خواهد بود». ( بحار الانوار ج ۵۹ ص ۵۵ )
امام رضا ( ع ) نیز می فرمایند: « شب ۱۲ تا ۱۵ ماه قمری را برای حجامت انتخاب کن که این کار برای بدن تو سلامت آفرین تر است ». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۳۱۸ )
از حضرت صادق ( علیه السلام ) منقول است : که در هفتم حزیران البته حجامت کن و اگر میسر نشد در چهاردهم انجام بده.

در روایتی از امام رضا ( علیه السلام ) : روز هفتم حزیران ( ۳۰ خرداد ) برای حجامت سفارش شده و فرمودند: « در صورت حجامت نکردن در این روز، چهاردهم آن ( ۶ تیر ) حجامت کنید». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۱۱۷ )
امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند: « روز جمعه هنگام ظهر حجامت نکن، به درستی که، کسی هنگام ظهر جمعه حجامت کند و دچار مشکلی شود کسی جز خود را ملامت نکند ». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۱۳۰ ) و نیز می فرمایند: « آیه الکرسی را بخوان و هر روز خواستی حجامت کن ». ( بحار الانوار ج ۶۲ ص ۱۱۷)

بدین منظور انتخاب بهترین روزها برای ” حجامت بهاری “ با استفاده از انطباق هر سه سالنامه ماههای رومی، شمسی و قمری و روایات معتبر بهترین ایام برای سال ۹۷ به شرح ذیل اعلام میشود:

– روز چهارشنبه ۹۶/۱۲/۲۳ مطابق با ۲۵ جمادی آخر برابر با ماه آزّار شروع شده و روزهای ۱۵، ۱۷ و ۱۹ فروردین ۹۷ مطابق با ۱۷، ۱۹ و ۲۱ ماه رجب .
– و تکرار این ایام در روزهای ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۲۱ اردیبهشت ۹۷ که مصادف است با ۱۷، ۱۹، ۲۱، و ۲۳ شعبان و نیز ۲۱، ۲۳، ۲۵ و ۲۷ ماه نیسان رومی.
– نیز ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ خرداد ۹۷ که همزمان است با ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان و نیز ۲۰، ۲۲، ۲۴ و ۲۶ ماه ایار رومی.
– حجامت حزیران ۳۰ خرداد ماه ۹۷ برابر با ۷ حزیران و ۶ تیر ماه ۹۷ برابر با ۱۴ ماه حزیران است.

About the Author

admin